links

– sir Ken Robinson, 2007 TEDtalk ‘do schools kill creativity?’
– sir Ken Robinson, 2010: changing education paradigms
(over ons onderwijssysteem, animatiefilmpje waarin wordt uitgebeeld hoe creativiteit uit kinderen wordt gehaald, over de (schijnbare) epidemie van ADHD en hoe kinderen met Ritalin hun aandacht bij de (saaie) les moeten houden)
– Edo Nieweg, 2015 ‘wat wij van Jip en Janneke kunnen leren’
– Edo Nieweg, 2013:  ‘DSM; een zoektocht naar fantomen’
– prof. dr. Jim van Os, psychiater: boek ‘de DSM-5 voorbij!’
(persoonlijke diagnostiek in een nieuwe GGZ)
– CBS, 2014: ‘bijna drie procent van kinderen heeft autisme’
– proefschrift Berend Verhoeff (psychiater en filosoof), 2015: ‘autism’s anatomy’
– Els van Veen (huisarts), 2017: schadelijke effecten ASS
– RVS, 2017: ‘medicalisering van levensfasen’
– Micha de Winter, hoogleraar pedagogiek, 2017: ‘pleidooi hoop voor kinderen’
– Christien Brinkgreve e.a. boekje ‘weten vraagt meer dan weten’ (hoe het denken verdwijnt in       het regime van maat en getal)
– NRC, 2018: ‘de prestatiemaatschappij heeft tegengif nodig’
– interview Els van Veen, 2018, magazine VPH MedZ4 interview autisme
– 2018 Psychologie Magazine: ‘iedereen heeft wel iets’
– Delphine Jacobs, kinderpsychiater voorzichtig met de term autisme
– debat Damiaan Denys en Jim van Os: debat De Balie januari 2019
– Trouw 28 oktober 2019, filosoof Kwame Anthony Appiah ‘je identiteit is iets dat je licht moet dragen’
– 2020 (nog niet afgerond onderzoek) autisme vanuit maatschappelijk perspectief bekeken
– boekje/pamflet Paul Verhaeghe: ‘over normaliteit en andere afwijkingen’.